zondag 4 juli 2010

zondag 4 juli

Hier is het nu bijna 7 uur maar we voelen allemaal best wel dat het tijdsverschil nog even moet wennen.
Vanmorgen om 4 uur wilde Max al TV kijken, dat vonden wij niet zo een fijn idee. Dus zat hij in het donker te DS-en terwijl de rest nog even een paar uurtjes slaap pakten.
Om half 9 zaten we aan het ontbijt, een prima ontbijtje zelfs. En daarna waren we er klaar voor om Atlanta te gaan verkennen. Ron had in het boekje een wandeling gezien en in zijn hoofd geprent zodat het dikke reisboek niet mee hoefde en met de shuttle bus van het hotel gingen we richting luchthaven om daar de MARTA (trein) naar het centrum te nemen.
Dat ging allemaal vlotjes. Onderweg probeerden een oudere man ons nog te bekeren en gaf ons een boekje Steps to Jesus, dus mochten we de boeken die we bij ons hebben uit hebben, dan hebben we dat nog te lezen!
We begonnen bij het Peachtree Centrum, maar omdat daar alles dicht was (zondag he) besloten we eerst naar het gedenkmonument en de begraafplaats van Martin Luther King te gaan. Ron wist echt zeker (Ron: "wanneer laat mijn gevoel me nu in de steek??") welke kant we op moesten, dus we stapten vrolijk achter hem aan. Ok, die vrolijkheid verdween na een half uur in de bloedhitte toen we in steeds minder leuk ogende buurten kwamen. 10$ armer (tja als je de weg vraagt in een achterbuurt willen ze geld zien) en al redelijk uitgeput (door de hitte) kwamen we weer terug op ons startpunt waar we eerst maar de welbekende Starbucks zijn ingedoken om wat kouds te drinken.
Toen zijn we een tweede poging gaan wagen (goh, twas precies de andere kant op) en redelijk vlotjes kwamen we toen wel bij het graf en memorial van Martin Luther King aan.
Indrukwekkend!
Wat ons verder opvalt in Atlanta, is dat inderdaad het grootste deel van de bevolking gekleurd is. En, wederom net als vorig jaar, ontzettend vriendelijk.
Na een busritje terug naar ons startpunt gaan we nog even Underground Atlanta in, hier is het gezellig druk met kleine shopjes en winkels en restaurantjes ondergronds. Na wat geshopped te hebben zoeken we een tentje om wat te eten. Gezellig buiten op het terras, met live muziek op de achtergrond, rock & Roll afgewisseld met echte blues, we komen gelijk in de juiste stemming voor de rest van de trip.
Ron maakt al gelijk vrienden, iedereen die hij aan de bar even gesproken heeft en die naar buiten komt, komt hem nog even de hand schudden wat Max de opmerking ontlokt * je bent al gelijk een echte homey, pa*
Na de lunch nog even wat winkeltjes in en dan met MARTA en shuttle terug naar het hotel waar ik (petra) en max even het zwembad ingaan en ron en bob op de kamer blijven.
Vanavond niet te laat ons bed in want we voelen de reis nog wel en morgen op tijd de huurauto halen om naar het volgende adres te rijden..
Nu nog even lekker wat kouds drinken en morgen lezen jullie ons weer.
Bob gaat misschien nog even proberen er wat fotos op te zetten.