vrijdag 9 juli 2010

woensdag 7 juli, donderdag 8 juli en vrijdag 9 juli.

Na het ontbijt bij Dunkin' Donuts vertrokken we bijtijds via de Blue Ridge Parkway naar de Great Smokey Mountains, maar voordat we dit park inreden, aten we 's middags in Cherokee bij de Burger King. We reden het park via de zuidingang in, en volgden de schitterende route tot aan de eerste stop, een waterval waar we onderdoor konden lopen. Vervolgens bekeken we verschillende overlooks en uiteindelijk stopten we bij de Waterrock Knob. Hier liepen papa en ik een eind naar boven terwijl mama en Max op een picknickbankje van het uitzicht genoten. Toen we bovenaan kwamen, bleek het uitzicht niet zo heel veel te verschillen van het uitzicht beneden, en hadden we dus dat eind naar boven geklommen voor eigenlijk helemaal niets. Vervolgens beneden aangekomen gingen we weer verder naar de Clingman Dome, deze hebben papa en mama helemaal gelopen terwijl Max en ik in de souvenirshop aan het rondlopen waren. Na een lange rit, en nog een stop omdat er allemaal mensen langs de weg stonden en die mensen een beer hadden gezien... maar wij dus niet, kwamen we aan bij ons huisje...na eerst over een onverharde weg te moeten en papa dus een niet al te goed ;-)humeur had omdat hij ZEKER WIST dat we zo niet goed konden gaan. Papa: "Dit kan niet hoor, dit kan niet kloppen! Ik zit hier met het zweet tussen mijn benen... shit! Nou komt er ook nog een tegenligger, ja.. dit kan echt niet kloppen hoor Peet, laten we maar terug gaan..." Het was een erg mooi huisje alleen jammer dat gelijk bij binnenkomst er al een beestje in het bad zat... gelukkig daarna geen enkel beestje meer tegengekomen. Na deze steile helling opgereden te hebben, moesten we na ongeveer 10 minuutjes weer weg om avond te eten. Dit zijn we gaan doen in heet stadje Gatlingburgh, in het restaurant Corky's. In dit stadje kwamen we ook nog eens echte Hillbilly's tegen die een nummer stonden te spelen op de stoep. Daarna weer terug, weer die helling op... en vervolgens nog even opblijven en dan naar bed.

De dag erna reden we de andere kant van de Great Smokey Mountains uit voor de andere outlooks en trails die we konden bekijken/lopen. Er was een trail van van totaal (heen en terug) 2.6 miles. Het was een klim naar boven, een schuin pad en aan het einde zou er dan een mooie waterval zijn. Nog niet op de helft gekomen haakten mijn moeder en broertje al af, deze bleven ergens zitten en wachtten op papa en mij. Wij helemaal naar boven geklommen in de hitte, om dan van de 'mooie' waterval te kunnen genieten... het was zo druk daarboven dat er weinig plek was om een foto te maken, en ook de waterval stelde weinig voor. Het was dus maar tijd om weer naar beneden te gaan. Mijn moeder vond het wel een goed idee om maar naar een Shopping Mall te gaan.. en dus gingen we. We reden door Pigeon Forge en kwamen aan in Sevierville, naar de Tangers Outlets. Hier zijn we de Tommy Hilfiger zaak in geweest voor mijn vader, en de Ben & Jerry's winkel voor mij. Daarna hebben we nog even rondgekeken in de Levi's Outlet Store en hebben Max en ik allebei twee nieuwe spijkerbroeken gekocht :)
Daarna gingen we eerst boodschappen doen en toen richting het huisje. Hier hebben we allemaal in de heerlijke hottub gezeten.. ons avondeten bestond dit keer uit nachochips met warme kaasdip, lekker simpel en niet te duur! :)

En dan vandaag, na een ontbijt bestaande uit een brownie en sandwich, en vader en moeder die hoopten dat ze een beer zouden zien buiten.. wat helaas niet gelukt is ook al had papa een halve honey bun op de veranda neergelegd de avond ervoor maar er nu niet meer lag, gingen we weer rijden. Ook vandaag namen we een scenic route. Bij de eerste trail die we tegenkwamen gingen we lopen, ook vandaag was het weer warm en wilden mijn moeder en broertje eerder terug, maar ze hebben het volgehouden en helemaal boven aangekomen konden we genieten van het mooie uitzicht. Vervolgens reden we door en hebben we nog ergens op een picknickplek een paar sandwiches gegeten, maar het was hierbuiten zo warm, dat we gauw weer weg wilden. Daarna was het rijden naar Chattanooga. We waren al snel in het huisje en gingen ook al vroeg avondeten, om half 5 / kwart voor 5. We aten bij La Altena, een mexicaan in Chattanooga. Nu zitten we al om 7 uur weer in het huisje, en zullen de tijd doorbrengen met lezen/schrijven/ds'en/tv-kijken en misschien ook wel met vroeg naar bed te gaan.

Nu ga ik maar weer eens, want mama moet nog wat dingetjes doen op de laptop.
Dag allemaal :)
Morgen zal er weer wat staan over zaterdag 10 juli :)